ИНФОРМАЦИЯ

Преса про нас: Шлях маленьких кроків та великих перемог. ВІДЕО

6 вересня 2016 р. відбулося урочисте відкриття кімнати сенсорної інтеграції в корекційному центрі «Примавера», що розташований у Києві. У заході взяли участь президент Асоціації МВГО "Соціальний захист" Євгенія Тимошенко, директор корекційного центру Тамара Грабовська, віце-президент Федерації футболу України Вадим Костюченко, віце-капітан збірної журналістів Сергій Палеха, керівник авторської групи «95 квартал» Артем Гагарин, та представники компанії "Сенсорія".

"Цей шлях часто сповнений драматизма, маленьких кроків та великих перемог. І в більшості випадків долати цей шлях батькам особливих дітей доводиться самотужки, без державної допомоги. Потреба в таких закладах з року в рік зростає, але багато кого відлякує факт необхідності залучення великих інвестицій в цю галузь, і досить розмиті перспективи їх повернення. Брак спеціалістів з сучасними знаннями цю проблему поглиблює. Сенсорна зона в реабілітаційних закладах за допомогою спеціально розроблених програм допомагає таким дітям компенсувати ці проблеми і зробити більш можливим їх перебування серед нас», - підкреслила Тамара Грабовська.

Кошти (200 тисяч гривень) вдалося зібрати завдяки Першому благодійному футбольному матчу «Парламенський кубок» між збірними командами народних депутатів Украіни та журналістів України. Спортивний поєдинок ініціювала Асоціація МВГО «Соціальний захист», а проходив він 3 квітня.

Євгенія Тимошенко зазначила, що потрібно допомагати подібним центрам, що займаються з дітьми з психологичними розладами не тільки обладнанням але й готувати спеціалістів.

"Як Асоціація МВГО «Соціальний захист» ми також закликаємо державу та державні заклади, місцеві органи, Міністерство охорони здоров'я, Міністерство освіти України повернутися обличчям до таких дітей, адже їх народжується з кожним роком все більше і проблема стає більш нагальною", - звернула увагу вона.

«Ми сьогодні святкуємо ще одну мрію, що збулалася завдяки зусиллям благодійників, було реалізовано пілотний проект з виготовлення та придбання спеціального оснащення для сенсорної кімнати", - з радістю сказала Тамара Грабовська.

У цій кімнаті спеціалісти, ліцензовані за спеціальною методикою американського психолога Джин Айрес, будуть займатись реабілітацією дітей з ДЦП, з розладами аутистичного спектру, з освітніми проблемами - дислексією та дисграфією, дітьми з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності. Одним словом, всіх тих, хто з різних причин опинилися за бортом загальної дошкільної та шкільної освіти та потребують спеціальних зусиль для повернення в соціум.

Головним виконувачем цього пілотного проекту виступила українська молода компанія «Sensoria», яка маючи відповідну матеріально-технічну базу, виготовила більшість продукції.

ДЖЕРЕЛО

Кому потрібна мозочкова стимуляція і що можна подолати за її допомогою

Мозочкова стимуляція - це комплекс вправ, спрямованих на розвиток ділянок мозку, що відповідають за формування мови, поведінку дитини. Якщо раніше вважалося, що мозочок управляє рівновагою і координує рухи очей і інших частин тіла, то сьогодні вчені довели, що цей маленький клубочок, що містить величезну кількість нейронів, відповідає за своєчасний розвиток інтелекту, мови та емоційного фону дитини.Програма стимуляції мозочка реалізується зі спеціальним обладнанням Learning Breakthrough Kit (Balametrics), спирається на теорію доктора Френка Більгоу і досвід 30-ти річної практики її застосування. Вона допомагає поліпшити навички мовлення, письма, математичні навички, пам'ять і розуміння. Цей тренінг для дітей з труднощами в навчанні, а також дітям зі специфічними хворобами.

Витоки виникнення програми, її суть і області застосування

На початку 1960-х років Френк Більгоу під час роботи з дітьми, що погано вміють читати, виявив зв'язок між руховою активністю і змінами навичок читання. Саме це стало початком для розвитку концепції роботи з дітьми з порушеннями сенсорної інтеграції, які тягнуть за собою складності в навчанні.

Дані, отримані в ході практичних експериментів доктором Більгоу, знайшли своє відображення в багатьох інших теоріях про рух і розумовому розвитку дітей. Прикладами цього служать теорія рівневої організації Н.А. Бренштейна, теорія СДЛ ВПФ А.Р. Лурія, принципи нейропсихології дитячого віку Л.С. Цвєткової, діяльний підхід А.Н. Леонтьєва та інші.


Сам Більгоу висунув 3 принципу програми:

  • стимулювання сенсорної інтеграції;
  • просторову уяву і відчуття рівноваги;
  • пропріоцептивне навчання.

Звичайно, 30 років тому вчений не міг передбачити все, але інші зацікавлені фахівці в ході застосування програми на практиці змогли доповнити її ще 2 такими принципами:

  • індивідуально-особистісне навчання;
  • поетапне формування.

 

doska

Таким чином, програма мозочкової стимуляції спирається на 3 аспекти: психологічний, дидактичний і інструментально-технічний. У сукупності даних аспектів методика удосконалює роботу мозочка, формуючи велику кількість нових нейронних зв'язків, що позначається на рівні навченості дитини. В ході занять підвищується пластичність мозку і з'являється можливість заповнити прогалини і заповнити недоліки функціональності базових структур головного мозку.


Даний комплекс вправ підходить для досягнення позитивної динаміки в роботі з дітьми при:

  • порушення уваги;
  • гіперактивності;
  • проблемах з оволодінням шкільних навичок;
  • порушення координації рухів, моторної незручності;
  • порушення усного та писемного мовлення;
  • дисграфии, дислексії після проходження основного курсу корекції за методикою Дейвіса;
  • порушеннями аутичного спектру;
    ЗПР, ЗРР, ММД, СДУГ.

 

Устаткування Balametrics Learning Breakthrough Kit

Устаткування за своїм характером досить різноманітне, тому відповідає корекційно-розвивального принципу подвійної стимуляції. Методика LBK має такі переваги як компактність, технологічність і варіативність у використанні. Ось перелік обладнання для мозочка стимуляції в певній послідовності і способи його застосування.

Балансируюча  дошка.  Спочатку дитина бере саме цей предмет і вчиться тримати рівновагу, тільки після його досягнення виконуються наступні вправи, стоячи на цій дошці. Рівень складності вправ може підвищуватися не тільки за рахунок додаткового матеріалу, а й регулювання положення ніг на розмітці дошки, зміни кута роликів.
Різновагові мішечки. Відрізняються вони розміром, вагою і кольором, на кожен з таких мішечків педагог дає певні завдання, спрямовані на координацію рухів.
М'яч-маятник.
Планка з кольоровими секторами. Дошка зворотного зв'язку з гумовими м'ячиками. На ній є цифри від 1 до 9, служить ця дошка способом відповідати на математичні питання і потрапляти в ціль, тренувати окомір і влучність.
Цільовий щит або стенд з цілями. Цілі - це таблиця, в осередках якої зображені геометричні фігури: коло, трикутник, квадрат, зірка, ромб.

s_mesh


Педагог-нейропсихолог стежить за послідовністю виконуваних дитиною вправ, правильної черговості завдань. Також строго стежить за технікою безпеки у використанні обладнання і правилами перебування на заняттях. У побудові заняття для дитини викладач обов'язково починає з простого і переходить до складного, вибирає оптимальний рівень складності для дитини, створює додаткову мотивацію для виконання завдань.

Комплекс мозочкової стимуляції має широкий спектр застосування. Результатами занять з LBK стають:

  • розвиток міжпівкульових зв'язків;
  • стабілізація роботи вестибулярної системи;
  • розвиток зорово-просторових уявлень;
  • вдосконалення координації;
  • розвиток уваги, пам'яті і концентрації;
  • закріплення ефекту після проходження основного курсу корекції дислексії за Р. Дейвісом;
  • стимуляція психомовного розвитку (при ЗПР, ЗРР, РДА);
  • особистісні зміни.

 

myach

Можливість подолати різного типу мозочкові порушення, наприклад, синдром дефіциту уваги, дислексію, порушення письма і читання, при шкільної неуспішності, травмах головного мозку, в основі якого лежить сенсорна інтеграція і є головне завдання програми мозочкової стимуляції.  З нею за допомогою методики доктора Більгоу і спеціального устаткування педагоги  успішно справляються вже не перший рік.

 

 

15 ВЕЩЕЙ ИЛИ ШПАРГАЛКА ДЛЯ УЧИТЕЛЯ, КОТОРЫЙ СТАЛКИВАЕТСЯ С ДИСЛЕКСИЕЙ , СДВ И СДВГ

Вот и прошелестело еще одно лето... Последняя неделя августа всегда наполнена противоречивыми чувствами - нам грустно, что беззаботные деньки остались позади, и радостно, что скоро наши дети  увидятся со своими школьными приятелями, и наша жизнь потечет размеренно и предсказуемо. 

Чтобы не омрачать эту радость школьного детства, публикуем шпаргалку для учителей и родителей, которая будет полезна не только родителям "обладателей" СДВГ, но и простым обычным педагогам. 

Школа должна нести радость. Мы в этом абсолютно уверены. 

14064219_1655881061395281_6576099880161264461_n

 

15 ВЕЩЕЙ ИЛИ ШПАРГАЛКА ДЛЯ УЧИТЕЛЯ, КОТОРЫЙ СТАЛКИВАЕТСЯ С ДИСЛЕКСИЕЙ , СДВ И СДВГ

1. Он не тупой и не ленивый. Да, такой ребенок действительно многое забывает, он ничего не делает вам назло, он не специально такой подвижный ,наглый или высокомерный.
2. Утверждение, что если что-то достаточно важно для него, то он это обязательно запоминает – это миф.
3. Он действительно делает домашнее задание гораздо дольше других.
4. Он действительно может потерять или забыть учебные материалы, оставить их дома или где-то еще, так что в результате не может найти, что нужно для выполнения домашнего задания. Ему действительно трудно проследить и вспомнить, где именно он потерял что-то. Тетрадку с домашним заданием может положить даже в холодильник, если делал уроки на кухне.
5. Если он снова и снова задает один и тот же вопрос - это не из-за глупости. Скорее всего так он старается понять, вникнуть и запомнить то, что вы сказали, пожалуйста, будьте терпеливы и помогите такому ребенку.
6. Он очень хочет хорошо учиться и быть успешным. Он борется с учебой много лет, и очень расстраивается, когда нет результата, это приводит его отчаянию.
7. ДИСЛЕКСИЯ и СДВ – это не вывеска для прикрытия не успешности. ДИСЛЕКСИЯ и СДВ - существуют, это врожденные неврологические особенности, они на самом деле влияют на процесс мышления и обучения. Такой ребенок хочет быть «нормальным» и уметь быстро запоминать, и обрабатывать информацию, но это ему не под силу. Ему совсем не нравится, что он «не такой, как все» и ему очень больно, когда над ним из-за этого смеются.
8. Для того, чтобы добиться успеха, ему нужна ваша помощь. Ему не всегда легко попросить о помощи. А когда он просит его не покидает чувство стыда и ощущение, что он глупее других. Пожалуйста, относитесь терпеливо к его стараниям и почаще предлагайте свою помощь.
9. Пожалуйста, обсуждая его поведение или действия всегда говорите с ним только наедине.
10. Пожалуйста, не унижайте его и не призывайте обратить внимание на его недостатки перед всем классом.
11. Помните он может показывать лучшие результаты, если вы обсудите с ним подробно , чего вы от него ждете.
12. Если обстоятельства складываются так, что вы должны изменить задание под влиянием внешних факторов, пожалуйста, помогите ребенку с СДВ приспособиться к этим изменениям. Так как сам он, чтобы перестроиться, может потратить на это гораздо больше времени. Планирование и четкое руководство – это его лучшие союзники.
13. Ему не нравится, когда вы прилюдно говорите, что в связи с его особенностями, он получит особое задание. Пожалуйста, помогите ему достичь успеха, обращая как можно меньше внимания на то, что у него СДВ.
14. Изучайте явление СДВ / СДВГ! Читайте больше информации о способах, которыми вы можете воспользоваться, чтобы дети с СДВ могли учиться, и чтобы это не было для них так травматично.
15. ПОМНИТЕ, любой ребенок прежде всего – личность, и у него есть чувства, потребности и цели. И они для него так же важны, как и ваши для вас.

ИСТОЧНИК

Первый раз в детский сад!

Приглашаем детей дошкольного возраста в обновленные инклюзивные группы с расширенным перечнем услуг.

Еще больше индивидуальной работы, сенсорная интеграция для всех и много других приятностей ждут вас в новом учебном году в коррекционном центре "Примавера"!

Только проверенные методики! Только доказанная эффективность! detskiq_sad