top of page

Один день із життя підлітка з дискалькулією

"Дискалькулія: Життя за межами чисел"

Знайомтесь з Марічкою – розумною та кмітливою дев'ятикласницею, яка живе з дискалькулією. Ця особливість часто залишається непоміченою, створюючи бар'єри між Марічкою, її вчителями та родиною.


Але що таке дискалькулія насправді? І як вона впливає на повсякденне життя? Давайте зазирнемо у звичайний Маріччин день, щоб зрозуміти, як проблеми з числами можуть вплинути на підлітка далеко за межами уроків математики.


6:00 ранку




Марічка прокидається з думкою, що їй потрібно швидко прийняти душ і підготуватися до школи. Вона завжди намагається вкластися в час, але відстеження хвилин для неї – справжній виклик. Їй здається, що вона була у ванній лише кілька хвилин, коли раптом чує стукіт у двері. Це її молодший брат нетерпляче нагадує: «Давай скоріше, ти вже там 20 хвилин!»


Для Марічки складність полягає в тому, що дискалькулія впливає не лише на здатність працювати з числами, але й на відчуття часу. Їй важко оцінити, скільки часу минає, що часто призводить до таких ситуацій. Це може викликати стрес і відчуття провини, адже вона не хоче заважати іншим членам родини.


Ця проблема з відстеженням часу – лише одна з багатьох, з якими стикаються люди з дискалькулією. Вона впливає на їхню здатність планувати свій день, розподіляти завдання та навіть просто розуміти, скільки часу потрібно на виконання певної діяльності.


ПРОБЛЕМИ, ПОВʼЯЗАНІ З ДИСКАЛЬКУЛІЄЮ: відстеження плину часу, оцінка часу



11.00 ранку


Марічка завжди любила уроки історії і ретельно готувалася до сьогоднішнього тесту. Однак, відповівши на перше запитання, вона почала хвилюватися про те, скільки часу їй залишилося. Її впевненість похитнулася, коли вона поглянула на годинник і задумалася, скільки часу їй знадобиться, щоб правильно його прочитати. Ситуація погіршилася, коли вона почала сумніватися у своїй здатності правильно визначити час.


Цей випадок ілюструє проблеми, з якими стикаються люди з дискалькулією: труднощі у визначенні часу та зниження самооцінки.



Полудень.


Під час обіду Марічка хоче купити кекс за 40 гривень для себе та коробку печива за 150 гривень для свого вітчима. Вона не впевнена, чи вистачить грошей, щоб купити і те, і інше. Але вона не хоче, щоб її друзі бачили, як вона використовує пальці, щоб рахувати. Вона віддає всі банкноти, які в неї є, і сподівається, що цього достатньо.


Проблеми, пов’язані з дискалькулією: базові математичні факти, робота з грошима




14:00

Марічка дивиться на сьогоднішнє домашнє завдання з математики й починає панікувати. Хоча вона знає, як робити деякі кроки, її серце починає битися. «Мені ніколи не вдасться впоратися з цим, тож навіщо?» думає вона. Марічка кладе аркуш у свою шафку перед тим, як вийти зі школи — вона не хоче, щоб її вітчим знайшов невиконане завдання.


Проблеми, пов'язані з дискалькулією: математична тривожність




16.00

На тренуванні на стадіоні Марічка пробігає перше коло так швидко, що їй важко закінчити друге коло. Здається, тренер засмучений тим, що Марічка не може пригадати темп, який вони тренували вчора. Чому їй так важко запам'ятати одну хвилину і 25 секунд ?


Проблеми, пов’язані з дискалькулією: вимірювання швидкості та відстані, запам’ятовування послідовностей чисел





18.00

Марічці потрібно нагодувати домашніх тварин до того, як її родина пообідає. Вона знає, що Бобик отримує дві третини чашки корму для собак, а Муриса отримує одну третину склянки корму для котів. Марічка правильно виміряла? У якій з мисок більше? Якщо Марічка дає киці забагато їжі, її вирве. Але скільки це забагато?


Проблеми, пов’язані з дискалькулією: розуміння величин, вимірювання




20.00

Марічка в захваті від великої гри на телебаченні, але їй важко зрозуміти, яка команда перемагає. Якщо розігруючий виконає наступні два штрафні кидки, чи буде цього достатньо для переходу в овертайм? Занадто багато запитань про гру збентежує її, тому вона йде, щоб сховатися у своїй кімнаті.


Проблеми, пов’язані з дискалькулією: розв’язування текстових задач , соціальні проблеми




22.00

Марічка нарешті отримала книжкову шафу, яку вона дуже хотіла. Вона розпаковує коробку й дістає інструкцію. Вона проходить перший крок, але потім заплутується, тому що частини не підходять один до одного належним чином. Коли вітчим звільняється допомогти їй, Ава настільки розчарована, що відсуває запчастини й каже вітчиму, що не хоче цього.


Проблеми, пов'язані з дискалькулією: візуально-просторова обробка


ПРО ДИСКАЛЬКУЛІЮ

Дискалькулія ускладнює розуміння чисел і таких понять, як «більший» і «менший» . Наприклад, людям може бути важко визначити, чи група з п’яти яблук більша за групу з трьох яблук.

Це передбачає набір навичок, які називаються відчуттям чисел . Фахівці кажуть, що це як дальтонізм. Подібно до того, як деякі люди від народження мають проблеми з розрізненням кольорів, деякі люди від народження мають проблеми з розрізненням кількості.

Наявність дискалькулії не означає, що люди нерозумні. І є спосіб допомогти з дискалькулією.

Програма "Математична майстерність" за методом Девіса доказала, що навіть ті, хто прийшов на неї з повною зневірою, закінчували її з великим ентузіазмом.


За належної підтримки такі діти, як Марічка, можуть краще працювати з числами в школі та в повсякденному житті.





Comments


bottom of page