Діагностика проблем навчання

Важко вчитися? Можливо, у вашої дитини дислексія!

Педагоги та батьки відзначають, що сучасним дітям важко вчитися. Те, що легко вдавалося школярам 20-30 років тому, викликає у нинішнього покоління складності. Часом вони настільки серйозні, що вчителі розводять руками та кивають на погане виховання. А батьки буквально вибиваються з сил і навантажують дитину все новими репетиторами. Але користі від цього, при тому ресурсі, який вкладають всі сторони, все одно мало. Страждають від цього всі.

Тільки недавно в Україні почали розуміти, що справа не в розбещеності. У таких дітей недостатньо тонко функціонує кора головного мозку, що відповідає за шкільні навички та здатність засвоювати інформацію. Гіподинамія, гаджетізація, недостатня вентиляція мозку - "квартирні" діти більше не грають в рухливі ігри на свіжому повітрі, не ганяють у футбол, не стрибають в "резиночки" та класики. Звідси погана координація і погане моторне планування, слабка зорово-моторна координація, неможливість тривалої концентрації.

Неуспішність стає постійним супутником таких дітей. Хоча інтелект у них не тільки збережений, але і дуже часто вище, ніж в однолітків. На заході про це явище говорять вже давно. В Україні тільки пару років тому дізналися, що є такий розлад навчання, як дислексія.

Псіхопедагогічна клініка Примавера спеціалізується на розвитку та навчанні дітей з аутизмом, відсутністю мовлення, мінімальними мозковими дисфункціями, затримками психічного та емоційного розвитку

Центр проблем навчання Примавера допомагає дітям з збереженим інтелектом навчитися бути успішними в оволодінні і розвитку навчальних навичок

Діагностика дислексії та інших розладів навчання.

 У 2015 році Прімавера вперше в Україні запропонувала новий погляд на проблему неуспішності у дітей шкільного віку. Ми проводимо діагностику і корекцію проблем навчання за сучасними спеціалізованими методиками, використовуючи різні шкали. В оцінці ми застосовуємо методику Дейвіса, що найбільш повно відбиває різноманітність проблем навчання. Діагностичне інтерв'ю охоплює 37 ознак дислексії проти 3-4, що виділяються логопедами та вчителями. Наша діагностика охоплює практично всю когнітивну сферу - пам'ять, увагу, організаційні навички, читання, письмо, математику, розуміння концепції часу. Шансів, що ми пропустимо будь-який з розладів навчання, близький до нуля. До кінця співбесіди і нам, і батькам стає зовсім зрозуміло, в якій сфері проблеми та над чим потрібно працювати.

Найчастіше до нас звертаються з підозрою саме на дислексію.

Поняття "дислексія" з недавніх пір зайняло передові позиції в якості запитів в гугл - про неї стали говорити, з нею намагаються боротися, її існування визнали, як основну причину шкільної неуспішності.

Методи визначення дислексії в Україні та у західних фахівців, як і раніше сильно різняться. Вітчизняні дефектологи продовжують розглядати дислексію, як розлад мови. У нашому центрі ми використовуємо "західний" підхід.

Варто відзначити різницю в перекладі самого поняття "дислексія", тому що Власне dislexya в перекладі означає "розлад читання".

Далі ми будемо використовувати термін "дислексія" як загальний в якості "розладів навчання" і спиратися на загальні ознаки, характерні для дислексиків, в основі розладу яких лежить не розпізнавання графічних символів, підвищене відволікання (стан дезорієнтації) і переважно візуальне мислення, що лежить в основі такого сприйняття (всупереч вербальному мисленню у більшості людей).

Синдром дефіциту уваги також є однією з найпоширеніших перешкод шкільної успішності.

примавера 3

Пройдіть коротке опитування та отримайте попередню оцінку дислексії

Методи оцінки дислексії та інших розладів навчання

Діагностика порушень досить непроста, тому що необхідно врахувати багато важливих неочевидно пов'язаних факторів. Ми використовуємо найбільш великий інструментарій для оцінки шкільних розладів.

  • Перший етап оцінки - це бесіда з батьками та збір сімейного анамнезу.
  • Під час діагностики дислексії та інших розладів навчання ми оцінюємо дитину в шести напрямках - здатність до концентрації, читання, утримання уваги, оцінка математичних здібностей і визначення часу, координацію і почерк, і самооцінку.
  • Окремо оцінюємо обсяг робочої пам'яті та фонологічні здібності.
  • Ми виявляємо розлади навчання, використовуючи інструменти нейропсихологічного обстеження.
  • На додаток до цих інструментів ми діагностуємо у дитини наявність синдрому дефіциту уваги - однієї із серйозних проблем навчання. Для діагностики СДУГ ми використовуємо комп'ютерний тест MOXO, що дає 90% точність у визначенні СДУГ.

Псіхопедагогічна клініка Примавера спеціалізується на розвитку та навчанні дітей з аутизмом, відсутністю мовлення, мінімальними мозковими дисфункціями, затримками психічного та емоційного розвитку

Центр проблем навчання Примавера допомагає дітям з збереженим інтелектом навчитися бути успішними в оволодінні і розвитку навчальних навичок

Хто має право проводити діагностику проблем навчання

Діагностика дислексії проводиться фахівцями з педагогічною або психологічною вищою освітою, що пройшли спеціальну підготовку.

Зараз на ринку освітніх послуг досить багато різноманітних пропозицій. Частина з них просто не приносять користі. Результатом звернення до таких фахівців стане в кращому випадку втрачений час і гроші. Але деякі можуть принести шкоду! Дитина в таких випадках накопичує негативний досвід, і кожна наступна спроба допомогти вже не викликає у нього мотивації до взаємодії і роботі. Дитина замикається, втрачає віру в себе. Низька самооцінка у нього тепер має відображатися у всіх інших справах, і не тільки шкільних. Тому, дорогі батьки, подбайте про свою дитину!

Не соромтеся цікавитися освітою і досвідом фахівця, перш ніж почати з ним працювати!

 

Офіційна інформація від Асоціації Дейвіса в США (Каліфорнія)

Який фахівець має право діагностувати дислексію?

Зазвичай ви можете провести тестування на дислексію за допомогою шкільного психолога.

Если ваш ребенок находится в общеобразовательной школе и имеет трудности, вы имеете право в США запросить оценку через школьный округ. Вы можете написать письмо директору  школы с просьбой оценить расстройства в обучении вашего ребенка.

Якщо ваша дитина знаходиться в загальноосвітній школі і має труднощі, ви маєте право в США запросити оцінку через шкільний округ. Ви можете написати лист директору школи з проханням оцінити розлади в навчанні вашої дитини.

Будь ласка, майте на увазі, що дислексія не є захворюванням або фізичним станом,  що ідентифікується. Швидше, це особливість навчання, яку зазвичай можна оцінити. Під час діагностики заповнюється протокол з оцінкою типових сильних і слабких сторін дитини. Також діагностика необхідна, щоб виключити інші можливі причини відставання, такі як проблеми із зором або слухом. Формальна оцінка, як правило, необхідна для того, щоб ваша дитина змогла претендувати на спеціальні послуги в своїй школі. Але це не є попередньою умовою для отримання допомоги з конкретних проблем, про які ви знаєте. Наприклад, труднощі читання.

Більшість постачальників Davis Dyslexia Correction® не пропонують [послуги повного тестування та оцінки], але надають скринінговий тест, призначений для визначення того, чи допоможе наша програма учню. Сертифікація і ліцензування Дейвіса самі по собі не кваліфікують людину для надання повних діагностичних послуг, але деякі постачальники Девіса також мають освіту лікаря або психолога, або мають інші вищі ступені і працюють в афіліації з особами, які мають таку кваліфікацію. Завжди запитуйте, які якості у людини є для пропонованих ними послуг.

Майте на увазі, що багато людей, які стверджують, що пропонують послуги з діагностичного тестування, не мають освіти, яка буде вважатися прийнятною для шкіл або інших установ. Є деякі платні послуги, доступні в Інтернеті, які можуть надати інформативний звіт, але не будуть прийняті в якості надання [офіційного діагнозу або документації про дислексію] або будь-якій іншій інвалідності в навчанні.

У центрі ПРІМАВЕРА діагностику проводять Хабарова Тамара Ігорівна, має диплом про вищу освіту державного зразка за спеціальністю "логопед-дефектолог" та пройшла спеціальне навчання в Британській ліцензованій філії Міжнародної Асоціації Дейвіса.

А також методисти з Ізраїлю, ліцензовані за методом Дейвіса, під супервізією керівника центру Хабаровій Т. І.

Під час тестування протокол заповнюється трьома сторонами. Самим тестованим, і, якщо це школяр, то батьками тестованого та екзаменатора.

Діагностика проводиться у формі доброзичливої ​​бесіди. Тому той, хто діагностується не відчуває при цьому ніякого дискомфорту та обмеження по часу. Йому дається стільки часу, скільки потрібно. Зазвичай процес не займає більше ніж 120 хвилин, але в середньому це 60-90 хвилин.

Записуйтеся у наших адміністраторів!