Дискалькулія. Проблеми з математикою

В інтернет-словнику Dictionary.com дискалькулия визначається наступним чином: «Порушення здатності вирішувати математичні проблеми, викликане, як правило, дисфункцією мозку». Дискалькулія, ймовірно, поширена так само, як дислексія, однак з якоїсь причини суспільство набагато менше поінформоване про неї, ніж про її гуманітарну родичку - дислексію.

  1. Складнощі з написанням символів, арифметичним рахунком і математикою в цілому?
  2. Нездатність виконувати найпростіші арифметичні операції, - складати, віднімати, множити, ділити
  3. Складнощі у вивченні або вираженні відносин між кількостями, величинами, представленими числами, цифрами або символами?
  4. При обчисленні покладається на рахунок за допомогою пальців або штришків на папері замість того, щоб використовувати числа?
  5. Може виробляти прості арифметичні дії (додавання, віднімання) за допомогою предметів (яблук, цукерок, бананів ...), в тому числі і в розумі, а за допомогою чисел - ні?
  6. Знає відповідь, але не може робити обчислення на папері?
  7. Вміє рахувати, але відчуває труднощі при рахунку предметів і операціях з грошима?
  8. Труднощі з розумінням умов завдань і їх рішенням?
  9. Дається арифметика, але не виходить алгебра?

ЯКЩО НА ОДИН АБО КІЛЬКА ЗАПИТАНЬ ВИ ВІДПОВІЛИ СТВЕРДНО, МОЖЛИВО У ВАШОЇ ДИТИНИ ДИСКАЛЬКУЛІЯ.

Псіхопедагогічна клініка Примавера спеціалізується на розвитку та навчанні дітей з аутизмом, відсутністю мовлення, мінімальними мозковими дисфункціями, затримками психічного та емоційного розвитку

Центр проблем навчання Примавера допомагає дітям з збереженим інтелектом навчитися бути успішними в оволодінні і розвитку навчальних навичок

Іноді симптоми дислексії і дискалькулії можуть проявлятися у однієї й тієї ж людини. Інші учні можуть проявляти відмінні здібності до читання та письма, але слабкі навички в математиці, і навпаки. Як і дислектики, діскалькулікі часто виробляють такі «рятівні» стратегії, як: механічне зубріння, використання самостійно людей і, звичайно, кишеньковий калькулятор. Подібні компенсуючі стратегії покликані приховати труднощі в навчанні від допитливих поглядів. В цілому, на труднощі діскалькуліков дивиться набагато менше цікавих очей, ніж на діслектіков, тому їх стратегії зазвичай спрацьовують.

Діскалькуліі нерідко супроводжують труднощі при визначенні часу, користуванні календарем, а також плануванні свого часу.

Дислектики і діскалькулікі мають деякі загальні перцепційні здатності, однією з яких можна назвати сильно розвинене невербальне мислення (за допомогою картинок або відчуттів). Щоб зрозуміти й зуміти вирішити задачку, дитина-діскалькулік повинна мати чіткий уявний образ значення кожного символу в умові завдання або прикладу.

примавера 3

Пройдіть коротке опитування та отримайте попередню оцінку дислексії

Так, приклад «12 x 30» може викликати такі види замішання:

  • у учня немає уявного образу кількості, представленої як «12» або «30»;
  • у учня присутній уявний образ цієї кількості, але він не асоціює їх з числами 12 і 30;
  • у учня немає уявного образу поняття множення;
  • у учня є уявний образ множення, але він не знає, що символ «x» позначає саме це поняття;
  • учень не розуміє принцип розрядів, згідно з яким цифра в розряді десятків позначає кількість в десять разів більше, ніж цифра в розряді одиниць;
  • учень не може зрозуміти принцип рівності, за яким ми беремо одне число, виробляємо деякі зміни з ним і приходимо до іншого, шуканого числа.

Псіхопедагогічна клініка Примавера спеціалізується на розвитку та навчанні дітей з аутизмом, відсутністю мовлення, мінімальними мозковими дисфункціями, затримками психічного та емоційного розвитку

Центр проблем навчання Примавера допомагає дітям з збереженим інтелектом навчитися бути успішними в оволодінні і розвитку навчальних навичок

При навчанні грамоті учні для запам'ятовування алфавіту часто розучують «алфавітну пісеньку». У подальшому житті дислектики стають залежними від цього прийому, яким вони користуються як «підпорою» кожен раз, коли їм потрібно знайти слово в словнику або телефонному довіднику.

Для діскалькуліков ту ж функцію виконує таблиця множення. Її можна вивчити напам'ять механічно, створюючи враження знання, хоча при цьому буде відсутнє розуміння того, чому ці обчислення правильні. Завчена інформація приховає труднощі в навчанні від спостерігача. Однак самі труднощі залишаться.

Всі математичні символи та функції сягають корінням в фундаментальні концепції, які лежать в самій основі нашого всесвіту. Ми починаємо «Програму Дейвіса з оволодіння математикою» з творчого процесу під назвою «Оволодіння концепціями по системі Дейвіса», який допомагає нам пропрацювати поняття зміни, результату, причини, наслідки, до, після, часу, послідовності, порядку і безладу. Кожне з цих понять необхідно людині для повного усвідомлення природи математичних істин.

Після цього, серія вправ з пластиліном дає практичне розуміння всіх арифметичних функцій і символів. Ряд спеціально підібраних письмових вправ закріплює навички та впевненість при вирішенні прикладів і задач на папері. На закінчення, техніка під назвою «Оволодіння символами по системі Дейвіса» з використанням пластиліну дозволяє забезпечити повне розуміння всіх слів, які можуть викликати утруднення в математичних задачах.

Коли людина повністю освоїть основні арифметичні функції і зможе з легкістю розуміти математичні завдання, можна говорити, що «Програма Дейвіса з оволодіння математикою» досягла своєї мети.

Однак навчання із застосуванням пластиліну може бути продовжено і принести користь при оволодінні на практиці навіть такими складними математичними процесами, як алгебра, системи числення та тригонометрія.

Наша робота з дітьми та дорослими, що зазнають труднощі з математикою, показує, що ці труднощі є не результатом дисфункції мозку, як припускає словник Dictionary.com, а походять з тієї ж виняткової здатності, яка може викликати дислексію.

pri-yellow (1)

Чтение

Ребенок так и не научился читать? Не умеет пересказать? Некоторые люди считают акт чтения простой задачей, которую легко освоить. На самом деле, это сложный процесс, который использует много разных навыков. Вместе эти навыки приводят к конечной цели чтения: пониманию прочитанного. Думаете, у вашего ребенка есть проблемы в этой области?

Рыбным текстом называется текст, служащий для временного наполнения макета в публикациях или производстве веб-сайтов, пока финальный текст еще не создан. Рыбный текст также известен как текст-заполнитель или же текст-наполнитель. Иногда текст-«рыба» также используется композиторами при написании музыки. Они напевают его перед тем, как сочинены соответствующие слова. Уже в 16-том веке рыбные тексты имели широкое распространение у печатников.

pri-yellow (2)

Письмо

Ребенок пишет, "как курица лапой"? Его почерк не может прочитать ни учитель, ни он сам? Буквы "прыгают", переворачиваются зеркально, а работы пестрят ошибками, хоть знает все правила? Возможно, у него дисграфия - специфическое расстройство письма, которое часто сопровождает дислексию (но не обязательно)!

Рыбным текстом называется текст, служащий для временного наполнения макета в публикациях или производстве веб-сайтов, пока финальный текст еще не создан. Рыбный текст также известен как текст-заполнитель или же текст-наполнитель. Иногда текст-«рыба» также используется композиторами при написании музыки. Они напевают его перед тем, как сочинены соответствующие слова. Уже в 16-том веке рыбные тексты имели широкое распространение у печатников.

pri-yellow (2)

Письмо

Ребенок пишет, "как курица лапой"? Его почерк не может прочитать ни учитель, ни он сам? Буквы "прыгают", переворачиваются зеркально, а работы пестрят ошибками, хоть знает все правила? Возможно, у него дисграфия - специфическое расстройство письма, которое часто сопровождает дислексию (но не обязательно)!

Рыбным текстом называется текст, служащий для временного наполнения макета в публикациях или производстве веб-сайтов, пока финальный текст еще не создан. Рыбный текст также известен как текст-заполнитель или же текст-наполнитель. Иногда текст-«рыба» также используется композиторами при написании музыки. Они напевают его перед тем, как сочинены соответствующие слова. Уже в 16-том веке рыбные тексты имели широкое распространение у печатников.

pri-yellow (1)

Чтение

Ребенок так и не научился читать? Не умеет пересказать? Некоторые люди считают акт чтения простой задачей, которую легко освоить. На самом деле, это сложный процесс, который использует много разных навыков. Вместе эти навыки приводят к конечной цели чтения: пониманию прочитанного. Думаете, у вашего ребенка есть проблемы в этой области?

Рыбным текстом называется текст, служащий для временного наполнения макета в публикациях или производстве веб-сайтов, пока финальный текст еще не создан. Рыбный текст также известен как текст-заполнитель или же текст-наполнитель. Иногда текст-«рыба» также используется композиторами при написании музыки. Они напевают его перед тем, как сочинены соответствующие слова. Уже в 16-том веке рыбные тексты имели широкое распространение у печатников.